|
ARCHÍV INTERNETOVEJ STRÁNKY |
||
Dnes je: 10. 8.2017, štvrtok Posledná zmena: 8.7.2009 Meniny má: Vavrinec |
|
||
| Úradná tabuľa | | | Aktuality | | | Akcie a podujatia | | ||||
|
SPRÁVY DOTAZNÍK SAMOSPRÁVA ÚRADY A INŠTITÚCIE ZÁKLADNÉ INFORMÁCIE INZERCIA VÝSTAVBA V LAMAČI FOTOALBUM ÚRADNÁ TABUĽA HISTÓRIA SYMBOLY KULTÚRA DOPRAVA ŠPORT MÉDIÁ ORTOMAPA LAMAČA EURÓPSKA ÚNIA LINKY MAPA STRÁNOK KNIHA NÁVŠTEV Nastav archiv.lamac.sk ako: Domácu stránku Obľúbenú stránku Verzia pre tlač |
Multifunkčná športová hala v Lamači
Ing. arch. Ondrej Trangoš Miesto stavby: Bratislava - Lamač Investor: Slovenský zväz cyklistiky a.s. Zastavaná plocha: cca 6 000 m2 Obostavaný priestor: cca 70 000 m3 Náplň:
Cyklistický ovál 200 m URBANIZMUS Multifunkčná športová hala v Lamači bude situovaná v areáli existujúceho futbalového ihriska medzi Bakošovou ulicou a ulicou Na barine, v území vyčlenenom podľa územného plánu na tento účel. Jej umiestnenie v rámci lokality je prispôsobené požiadavkám investora a príslušnej mestskej časti, z čoho plynie jej poloha rešpektujúca zachovanie uvedenej plochy pre futbal. Okrem týchto faktorov bolo nutné prispôsobiť osadenie objektu do existujúcej stavebnej substancie (prevažne bytovej zástavby), čo predpokladá rešpektovanie viacerých kritérií a vplyvov vrátane dodržania princípov stavebnej fyziky a ekológie. ARCHITEKTONICKÉ RIEŠENIE Koncepcia funkčného riešenia budúcej haly významnou mierou ovplyvnila hmotovú skladbu objektu. Prioritne bolo treba zohľadniť nároky na jej dominantnú prevádzku, ktorou je špecifikum klopeného cyklistického oválu v dĺžke 200 m. Vnútro vymedzené dráhou poskytuje dostatočný priestor pre temer všetky druhy halových športov vrátane sálového futbalu a niektorých odvetví ľahkej atletiky. Z tohto hľadiska, sa z viacerých dôvodov javila najvýhodnejšou alternatívou konštrukcia oblúkových nosníkov v kombinácii s čiastočným zapustením podlahy pod úroveň terénu. Z nich najvýznamnejšie sú, napríklad, potlačenie preexponovaného optického vnemu relatívne objemnej stavby, ekonomická nenáročnosť, optimalizácia nákladov budúcej prevádzky, reálnosť statického riešenia, a pod.) DOPRAVA Dopravné riešenie spočíva v prevažnej miere v návrhu statickej dopravy. Bude zabezpečené čiastočne formou minimálneho množstva garáží vo vlastnom objekte a parkovacím státím v blízkosti haly. Dominantný podiel parkovacích miest sa pravdepodobne zabezpečí v súlade s návrhom mestskej časti Lamač na priľahlých parcelách, kde sa s touto funkciou už počíta. Predbežne sa zvažuje obslužné napojenie zo severu, z ulice Na barine. ZELEŇ Samotný objekt multifunkčnej haly je lokalizovaný zväčša na terajšom škvárovom ihrisku a tenisových dvorcoch, aby sa zabralo čo najmenej zelených plôch v danom priestore. V blízkosti existujúcej športovej haly pravdepodobne dôjde k nahradeniu existujúcej náletovej zelene novou výsadbou ušľachtilejších drevín. Vcelku však nedôjde k narušeniu terajšej ekologickej rovnováhy na predmetnej parcele. Treba však upozorniť, že predmetná štúdia je v tejto chvíli v polohe hmotovo- objemovej štúdie s alternatívou následnej modifikácie, ktorá môže byť vyvolaná požiadavkami investora, mestskej časti a exaktným dopracovaním dispozičných a funkčných vzťahov. Autor: Ing. Arch. Ondrej Trangoš |
|||
|